Monday, November 5, 2007

Pasesc adanc

Stand in fata unei lumi virtuale ma simt impins inspre contemplarea mai profunda a propriei mele existente virtuale si ma trezesc chinuit de sentimente de anxietate, dezordine profunda; dubii si incertitudini de care nu ma pot detasa. Imi amintesc de perioada in care vroiam sa-mi agat corporalitatea in cui, sa fiu doar suflet si traire si sa ma lepad de pacatul de "a fi", atunci cand mi-a fost atrasa atentia ca deja toate cuiele sunt ocupate. "Sunt prea putine si-asa" mi s-a comunicat sec de la garderoba...."asteapta altii de mai de mult, de unde te trezesti tu acum?" Resemnat, cu propriu-mi corp in brate am dat sa ma intorc, sa-mi iau cuminte locul in spatele cozii, nu era insa chip de a intrezari unde se terminau sirurile de oameni. Din fata unde erau batute mult ravnitele cuie in lemnul masiv al crucii, pana in adancul norilor se revarsau siruri de fiinte care au fost si care n-au fost inca, dar care rabdatoare isi asteptau randul la o clipa de liniste, o clipa cat eternitatea pe care i-am auzit pe unii numind-o,foarte dezinvolt, o baie scurta in neant. Vroiam si eu sa-mi spal sufletul in apa sfintita, sa fie alb din nou; asa ca incet si cu pasi apasati am inceput sa calc pe drumul vietii mele. Urme adanci, ca in nisip lasam in urma mea din cauza pacatelor ce-mi apasau pe umeri, ma mai impotmoleam din cand in cand dar nu conta...eu, sufletul, eram usor. Nu am ajuns inca si nu stiu daca am sa aung vreodata dar stau si eu cu ochii umezi de speranta la coada ca orice credincios si pasesc in ritm de Rugaciune.

2 comments:

Anonymous said...

Se spune "ca scriitorul pierde cu fiecare vis povestit cate un cititor" dar de cand gandurile au inceput sa vorbeasca pentru noi si fara noi m-am hotarat sa ma agat si eu intr-un cui si sa arunc gandurile nedeslusite in neant. Nu pot sa fug de ceea ce gandesc nici in somn si mi-e dor de noptile in care adormeam cu constiinta impacata. Intr-un trecut prea indepartat cand noi doi ne cunosteam visam si eu colorat in dementa, senzatii noi care le experitam in fiecare noapte. Imi notam in minte sute de vise care promiteam fara speranta dimineata sa le batatoresc incet drumul pe hartie. Unele vise se repetau convulsiv tarandu-ma sub furcile singuratatii... Omul isi viseaza mai mult de jumatate din viata,apoi un sfert invata sa mearga in realitate chinunindu-se sa-si aminteasca cum facea pasii in vis. Intr-un efort sisific isi tortureaza simturile cu duritatea concretului iar apoi caldura corpului i se scurge spre raceala imateriala a inconstientului si recade in vis. Departarea ii soarbe din vene caldura atingerii realitatii si focul vietii lasa o urma dureroasa in golul incinerat de timp. Chiar daca imaginea i-ar fi fost smulsa din iris de brutalitatea despartirii de vis peste genunile oarbe in care aduna amarul singuratatii si intunericul tacerii ii vor boteza ranile cu luminile vietii ...

Anonymous said...

a nu searunca priviri atat de departe. ase privi urmele de pe drum pe masura ce ele se lasa. a se lua seama la drum, la shantsurile de pe margine si cel mult la urmatoarea cotitura. pentru a nu se observa ca se merge in cerc.

cristina